Schagen-Kopenhagen, Hotel du Nord - Reisverslag uit Schagen, Nederland van Hans en Ancella Bruin en Blom - WaarBenJij.nu Schagen-Kopenhagen, Hotel du Nord - Reisverslag uit Schagen, Nederland van Hans en Ancella Bruin en Blom - WaarBenJij.nu

Schagen-Kopenhagen, Hotel du Nord

Door: Hans en Ancella

Blijf op de hoogte en volg Hans en Ancella

30 Juli 2016 | Nederland, Schagen

Nederland uit ging vlot!
Hans stuurde de Benz via Groningen zo Duitsland in.
Vlak over de grens een koppie gedaan, en weer door.

Plots wisten we het weer! Duitsland STAU!
Wegwerkzaamheden waar geen werkman te zien is, wegversmallingen die alles ophouden, snelheidsduivels die (in de kilometer dat je iets harder kan) de snelheid voor een ander beperken. Gelukkig geen omleidingen deze keer.

Het laatste stuk, richting de grens naar Denemarken, duurde het langst. '14 kilometer STAU op de A7 wegens verscherpte grenscontrole', hoorden we op de radio.
Oké, dat kan.
Schiphol had dit vandaag ook.
Straks maar even lezen wat er aan de hand was in Nederland, in de digitale krant.

De grenscontrole in Denemarken was zodanig verscherpt, dat er een flink aantal mannen in pak de 4 rijbanen vol auto's op 1 rijstrook wisten te duwen. Ritsen ging prima, totdat er ook personenwagens via de vluchtstrook wilde invoegen....
Aan het einde van die fuik stond één man in pak iedereen te gebaren toch wel even sneller door de rijden!
(Geen paspoortcontrole, geen kofferbakcontrole, geen auto's aan de kant. De man keek ons zelfs niet aan. Allen het gebaar: 'opschieten en doorrijden!')

De rijbanen waren weer vol open!

Wat een verademing.
Ruimte, rust, lekker tempo doorrijden en wat een prachtige omgeving. Het heeft het heuvelachtige van Toscane. Ook de graanvelden! Ook lijkt het op Nederland met de kleine bossages en de fijne wegen.
De enorme bruggen, wegen over het water zijn het meest indrukwekkend. Prachtig!
We genieten volop.

Lekker gegeten langs de weg.
Ook rustig, en redelijk goed eten (voor een wegrestaurant!)

Nog even op de gratis WiFi daar de spotifylijst downloaden, en weer verder.
Daar ligt Kopenhagen! Wat een vette stad!
De grote brug over, lijkt het wel enorm Texel!
Daarna rijden we zo de stad in.
TomTom en Navigatie zijn het niet zo met elkaar eens, maar wij volgen TomTom... En rijden zo op het Hotel af.
Ik de alarmlichten aan. Hans vraagt binnen waar de parkeerplaats is. Die is er niet....
Wel kan je overal parkeren, gratis. 'Het aantal vrije plekken en de veiligheid zijn een probleem', zegt de meneer van de receptie.
We kijken even goed om ons heen.
Het hotel staat achter het station van Kopenhagen.
Achter het station.
Van Amstersam weet ik dat nog.
Zwervers, pooiers, hoertjes... Het wemelt ervan.
Hans besluit zijn Benz hier niet zomaar te parkeren. We zoeken een parkeergarage. Dat is een eind lopen, maar we staan veilig.
Gauw wat spullen in de tas gegooid, en door de 'bruisende menigte' naar het Hotel.
WiFi geregeld.
Een leren stoel in de lobby, koffie en de beentjes omhoog.
Ik kan mijn verslagje doen!
Hans koel buiten gezet, op het stoepje voor het hotel.
Hij komt met rode wangen terug... Er waren al een aantal meiden die vroegen hem mee te gaan. De Pooiers staan op afstand te kijken.

We gaan zo slapen,
Lekker douchen,
Vroeg ontbijten,
En door naar onze volgende bestemming: Stockholm!

til i morgen,
kærligt:
Hans en Ancella

• 30 Juli 2016 - 23:37

Lisette:

Hallotjes daar!
    Leuk jullie verslag te lezen. Fijn dat de reis goed is gegaan en dat jullie nu al lekker genieten.
    En dat van t terras moet ook net pap overkomen hahah!
    Ben benieuwd naar t volgende verslag!
    Goede reis!
    Liefs xx

• 30 Juli 2016 - 23:52

Pam:

Gelukkig goed aangekomen hou Hans maar voor jezelf ! Slaap lekker en op naar morgen! Truste

• 30 Juli 2016 - 23:54

Pam:

Gelukkig jullie zijn er nu slapen en op naar morgen! Welterusten xx

• 31 Juli 2016 - 05:58

Manon:

Goede morgen!

Leuk weer! Doet me weer denken aan jullie Amerika reis dit, gister avond uit mijn werk nog even gekeken. Toen was er nog niks, en bij het opstaan een leuk verslag lezen!

Fijn dat jullie eerste stap in de reis goed is gegaan!
    Leuk om weer een beetje met jullie mee te reizen zo.

Vandaag een frisse ochtendwandeling en doooor naar Stockholm!

Geniet er van!
    X manon