Stockholm en Viking Line Helsinki - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Hans en Ancella Bruin en Blom - WaarBenJij.nu Stockholm en Viking Line Helsinki - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Hans en Ancella Bruin en Blom - WaarBenJij.nu

Stockholm en Viking Line Helsinki

Door: Hans en Ancella

Blijf op de hoogte en volg Hans en Ancella

01 Augustus 2016 | Zweden, Stockholm

De bouwplaats achter ons gelaten vertrokken we met de Benz, onze trouwe vriend, richting centrum Stockholm.
Zelf ben ik hier al eens geweest, middels een studiereis van Heliomare Onderwijs, en mocht nu de pracht van deze stad laten zien en voelen aan mijn lief.
Meestal heeft hij de leiding in de route, zo ook vandaag.
Auto alvast geparkeerd bij Viking Line. Gevraagd hoe het werkt allemaal, het is ten slotte de eerste keer, met de auto op de boot.
Ooooooooo, vergelijkbaar met Texel...
Dusssssssss, geen probleem!
Heerlijk en vol vertrouwen gewandeld naar centrum Stockholm. Via één van de vele bruggen, naar het eiland in het midden van Stockholm. Mooie straatjes, prachtige huizen. Hans zei,'Het lijkt net Sienna maar dan een stuk minder heet!'. De volgende brug over richting stad. Paleis van Stockholm gezien en de Rijksdag, compleet met kanonnen en wisseling van de wacht. Stadscentrum vol leuke kleine winkeltjes, bedelende zigeuners, wc's met cijferslot, Pippi en Vikingen, gezellige kleine terrasjes en één groot dakterras bovenop een gebouw wat voor ons aandoet als 'de Bijenkorf'. Waar de mannen Italiaanse verse cappuccino schonken met iets lekkers erbij...
Smullen! En genieten van het uitzicht!

Terug wandelen ging vlot.
Zelfs een ommetje gedaan.
Door het hoogte verschil belandden we via de kunstzinnige buurt van Stockholm in een ontmoetings-park met zwervers die een verzegelde verpakking van een product uit een warenhuis probeerden te openen zonder het gejatte spul te mollen...
Het was ze nog niet gelukt toen we weer verder liepen op hoogte, en via flinke trappen naar beneden afdaalden naar de Viking Line.

Auto opgehaald en ingecheckt. Rij 3. Vooraan!
Even gewacht tot een meneer de slagbomen opende en wij de auto veilig konden parkeren.
Hans heeft de auto ontdaan van het alarm, kan ons dus niets gebeuren. Eenmaal op de boot viel er een last van ons af.
Wat is dit leuk zeg!
Op de boot is veel te vinden ter vermaak van de passagiers: vele restaurants, een midgetgolf, een spa-massage, een tax-free winkel, een game hal met happertjes, live muziek, terras buiten, Segway rijden op het bovenste dek, maar bovenal de mooie natuur en het uitzicht op het steeds kleiner wordende Stockholm.
Wat een genot om buiten te zitten met dit prachtige weer.
22 graden, zon en een enkel wolkje aan de prachtige lichtblauwe lucht. Garnaaltjes gegeten buiten. Zooo lekker!
Koffie toe, ook buiten!
Genoten van muziek van 4 jongeren naast ons.
Echt prima te doen, zeker met Bacardi cola en een wijntje!
De ondergaande zon in de zee zien zakken is werkelijk adembenemend, met de kleine rotsachtige eilandjes vol naaldboompjes aan ons voorbij trekkend.
Straks slapen in de mini hut, beneden deks.
Mini hut, met stapelbed en trappetje.
Het lijkt wel een sprookje van Johan Christian Anderson!

Behouden vaart en tot morgen in Helsinki,
Waar we 9.15 uur aankomen (locale tijd, het is hier een uur tijdsverschil met de onze)
X

Hans en Ancella

• 02 Augustus 2016 - 09:56

Pam:

Hier in het ziekenhuis van Alkmaar na een gedeeltelijke wortel behandeling zocht ik ontspanning en die is er weer na het lezen van het mooi geschreven verslag fijn dat julli er zijn op naar weer een nieuw avontuur . Pad goed o
    Elkaar en op jezelf ancella wij genieten met jullie mee .... Bedankt! Dikke kus voor Twee van pam.

• 02 Augustus 2016 - 10:17

Manon:

Hallo tjes!

Jullie zijn inmiddels aangekomen met t bootje met de nadruk op tje.... man wat een schip! Lijkt de titanic wel, jullie hebben toch wel even een momentje voor op de boeg gepakt denk? Hahah
    Die kustlijn foto is ook prachtig! Mooi die huizen zo tussen die bomen allemaal.
    Fijne dag weer vandaag, op naar het volgende avontuur!
    X manon