(Richting) Stockholm - Reisverslag uit Skärholmen, Zweden van Hans en Ancella Bruin en Blom - WaarBenJij.nu (Richting) Stockholm - Reisverslag uit Skärholmen, Zweden van Hans en Ancella Bruin en Blom - WaarBenJij.nu

(Richting) Stockholm

Door: Hans en Ancella

Blijf op de hoogte en volg Hans en Ancella

31 Juli 2016 | Zweden, Skärholmen

Vroeg uit de veren.
Ik had de wekker 7 uur gezet, toen hij afging was Hans al gepikt en geschoren. 8 uur konden we al ontbijten, op van die wiebelige plastic stoeltjes... Heel voorzichtig onze kontjes laten zakken. We zijn zonder kleerscheuren het ontbijt doorgekomen!

Het was nog lekker fris buiten, met een fijn zacht zonnetje.
De auto opgezocht en eventjes verderop geparkeerd bij de Citadel, waar de wachters van de Zwitserse garde mooi in gareel stonden.
Genietend van het weer en de haven van Kopenhagen, op zoek gegaan naar 'The Little Mermaid'. Ze stond verstopt tussen de Chinezen die met bussen vol tegelijk een foto/selfie probeerden te maken van deze lieflijke verschijning.
We hebben ons erdoor gewurmd, en ook de foto gemaakt.
Wat een schatje!
Echt de moeite waard.
Evenals Kopenhagen! Prachtige combi van gebouwen. Oud en nieuw, geweldig knap op elkaar afgesteld. Mooi om ook deze kant van De stad te mogen meemaken.

10 uur weer bij de auto.
TomTom en Navigatie wederom ingesteld.
(De straat in Stockholm bleek lastig te vinden op beide systemen. Toch maar gaan rijden, want we hadden een beetje gezonde haast....) Als eerste mochten we de Malmø brug over! (Wie de serie 'The Bridge' kent, een extra aanrader!)
Wat een gevaarte!
Eerst een tunnel, dan de geweldige brug.
De enorme schepen lijken speelgoedbootjes.
Onze auto een miniatuurtje.

Landschap van heuvels met graanvelden en roodbruin gekleurde Pippi-huisjes tot rotslandschap met naaldboombos en berkjes omringd door roze en geel gekleurde bloemetjes op flinke hoogtes en diepe dalen. Genieten onderweg.
Rond 3 uur gestopt voor koffie en gratis WiFi bij een MC Donalds. Zodat Hans even met het thuisfront kon communiceren over Max Verstappen. De mannen en dames thuis konden zo mooi de laatste race-rondes doorgeven en het sociale contact lekker aangehaald.
Blij en opgefrist (Max is derde geworden, en met alle moppies gaat het goed!) konden we de laatste anderhalf uur prima aan.

Hans kwam nog op het geweldige idee om de straatnaam anders in te tikken, en daar kwam zomaar ons tweede hotel in beeld! Topper! Ja, wij kunnen best goed samenwerken!
Hotel Prince Philip, IT IS!

Lekker gegeten in een winkelcentrum.
Ja echt!
We zitten in de voorstad van Stockholm en het is even zoeken (tussen alle bouwketen door) maar we hebben een piekfijn restaurant gevonden waar de mannen thuis jaloers op zullen zijn. Sportcafé/restaurant. Met bowling, snooker en overal tv's met live sport!
Wij zaten goed.

X

• 01 Augustus 2016 - 06:16

Manon:

Goede morgen!

Mooi verslag weer! Wat fijn dat jullie vandaag een relatief korte reisdag hadden.
    En gelukkig is de benz er veilig vanaf gekomen.
    Ik ken de zee meermin nog van bassie en Adriaan

• 01 Augustus 2016 - 06:18

Manon:

Ik hoop dat jullie de hele reactie kunnen lezen... ik zie namelijk alleen de helft van m'n reactie.
    Fijn en dag!!

X manon

• 01 Augustus 2016 - 09:02

Pam:

Zo de tweede dag weer een lang kilometers rit maar meer kunnen genieten ,dat is ook de bedoeling van jullie uitje...wat een mooi geschreven verslag Ancella het lijkt of we mee rijden met jullie om het samen te beleven alleen wij blijven hier alles afwachten tot jullie het voor ons geregeld hebben ( zal dit de veroudering zijn? ) bedankt en maar weer een heel fijne dan met overtocht hopelijk met WiFi dan kunnen we in ieder geval weer effe klessen.....als moeder en dochter want dit medium is prachtig vind ik zo ver en toch zo dichtbij ,fijn gevoel! Zorg voor elkaar en geniet van iedere minuut ! Dikke kus voor twee van pam.